Förutom ny varumärkesdesign kommer Volkswagen presentera nya elbilen ID.3 under Frankfurtsalongen.

Förutom ny varumärkesdesign kommer Volkswagen presentera nya elbilen ID.3 under Frankfurtsalongen. Foto: Volkswagen AG

Förnyelse väntar Volkswagen

Av
Andreas Lindegren

Motor. Om det handlar om att skaka av sig det sista från den stora dieselskandalen eller ett sätt att modernisera sitt utseende lämnar vi osagt, men under kommande bilmässa i Frankfurt kommer Volkswagen inte bara att visa bilar, utan även sin nya logotyp.

– Volkswagen har fattat och genomfört djärva beslut inom nästan alla områden av sin verksamhet. Den omfattande omprofileringen är en logisk följd av varumärkets strategiska omvandling. Jag är mycket stolt över vad vi har uppnått: ”New Volkswagen” har en presentation som är kraftfull, fräsch, positiv och attraktiv, säger Jürgen Stackmann, styrelsemedlem för Volkswagen med ansvar för försäljning, marknad och eftermarknad.

Publicerad 31 August 2019 07:00